Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone

Honda Civic – przetestuj, jak dbać o silnik?

Niezwykle istotnym elementem pracy silnika jest elastyczność. Musimy zwrócić uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy funkcjonalne wyprzedzanie. W przypadku porównania tych samych wozów o podobnej pojemności oraz mocy najistotniejszym szczegółem różnicującym je będzie naturalnie elastyczność. Dla sztampowego użytkownika samochodu oznacza ona możliwość płynnego przyspieszenia od najniższych obrotów na danym biegu do najważniejszych. Mierzymy ją w Nm, inaczej newtonometrach. To jednostka utworzona umyślnie dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe istotna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W autach, w jakim miejscu mamy mały moment obrotowy oraz elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w przypadku wysokich obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Skutkiem tego również ważne jest, by płynnie przemieszczać się oraz nie niepokoić się o wyprzedzanie wybranie maksymalnie wysokiego momentu obrotowego, który zapewni nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest o wiele wyższy, gdy zastosujemy jaki dodatek zatrzyma branie oleju przez silnik. Jednym z najistotniejszych elementów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak ekspresowo będziemy mogli uzyskiwać maksymalne prędkości oraz weselić się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej jesteśmy w stanie przyspieszać na jednym biegu. Najświeższe rozwiązania w skrzyniach biegów obok legendarnych już automatach to skrzynie o oznakowaniu DSG. Własnością reprezentatywną jej budowy jest przeznaczenie podwójnego sprzęgła. Jest to wymysł niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model auta w którym została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wtedy było wiadome, że budowa oraz działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie i coraz to więcej aut będzie wyposażone naturalnie w tą przekładnię. Bazą działania skrzyni biegów DSG jest przeznaczenie napomkniętego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Niewątpliwie sześciostopniowe zestrojenie całości jest niezwykle odpowiednie oraz efektywne.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY